سینما و تلویزیون

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی ; جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی

فیلم بنفشه آفریقایی که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فجر قرار دارد، به کارگردانی مونا زندی و بازی فاطمه معتمد آریا و سعید آقاخانی ساخته شده است.

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» تازه‌ترین تجربه‌ی کارگردانی مونا زندی است. مونا زندی پیش از «بنفشه آفریقایی» فیلم سینمایی «عصر جمعه» را جلوی دوربین برده است. مونا زندی پیش از این در زمینه تدوین نیز فعالیت داشته و فیلم سینمایی «شاخ گاو» را تدوین کرده است. فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» پیش از این از شرکت در جشنواره فجر سی و ششم انصراف داده است. این فیلم همچنین پیش از این با دو نام «باران تابستان» و «زنگاری» معرفی شده است اما نام نهایی فیلم «بنفشه آفریقایی» است. خلاصه این فیلم سینمایی به شرح زیر آمده است:

شوکو، زنی میانسال متوجه می‌شود که فرزندان همسر سابقش، فریدون او را به خانه سالمندان سپردند. او، و همسر دومش، رضا تصمیم می‌گیرند از فریدون نگهداری کنند؛ آن هم در خانه خودشان. در این حین، رابطه شوکو و فریدون به طرز قابل توجهی تغییر می‌کند. این موقعیت جدید بر زندگی روزمره شوکو و رضا تاثیر می‌گذارد و تغییرات ناخواسته‌ای برای هر سه نفر آنها به همراه دارد.

فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی و با طرحی از مونا زندی جلوی دوربین رفته است. تهیه این فیلم سینمایی همچنین برعهده علیرضا شجاع نوری بوده است. در فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» بازیگرانی مانند فاطمه معتمد آریا، سعید آقاخانی، رضا بابک، رویا جاویدنیا، مهدی حسینی نیا، مریم شیرازی و ندا جبرائیلی جلوی دوربین رفته‌اند. ساخت موسیقی این فیلم سینمایی برعهده پیمان یزادانیان و تدوین آن برعهده بهرام دهقانی بوده‌اند.

همچنین بخوانید : معرفی فیلم ایده اصلی ; جشنواره فیلم فجر

 

b0c439b4-a6d9-4330-96aa-0b69a4b97a7c فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی ; جشنواره فیلم فجر

 

672343ba-14d1-4719-979f-7c9c3fae8b46 فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی ; جشنواره فیلم فجر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا