سینما و تلویزیون

انیمیشن آخرین داستان ; جشنواره فیلم فجر

انیمیشن آخرین داستان

در ادامه معرفی آثار حاضر در سی و هفتین جشنواره فیلم فجر، به سراغ انیمیشن «آخرین داستان» رفته‌ایم.

انیمیشن آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذر در استودیو هورخش ساخته شده است و در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. پروسه ساخت این اثر از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶ به طول انجامیده و داستان این انیمیشن برداشتی آزاد از داستان ضحاک در شاهنامه فردوسی است. از نکته‌های قابل توجه این اثر حضور بازیگران سرشناس برای صداپیشگی کاراکترها است. خلاصه داستان انیمیشن «آخرین داستان» به صورت مفصل، به شرح زیر آمده است:

در دورانی که سایه «اهریمن» بر سرزمین‌ها سیطره یافته، «جمشید کی» با سپاهی متشکل از متحدانش و با تکیه بر فرّ خود در مقابل سپاهیان اهریمن صف آرایی می‌کند. به خواست «یزدان» جمشید بر اهریمنیان ظفر می‌یابد. جمشید بر تخت تکیه زده و مغرور از ظفر، خود را دارای فراست ایزدی می‌داند. وی متحدان را برای اشغال سرزمین‌های دیگر و شکار اهریمن فرا می‌خواند اما یزدان از وی روی برگردانده و فرّ و فراست جمشید را از وی می‌ستاند. جمشید تنها، گرفتار طمع و جنونی سیری ناپذیر می‌شود. وی دخترش «شهرزاد» را تنها می‌گذارد و به شورای وزراء وصیت می‌کند تا در زمان غیابش «مرداس»، متحد و والی سرزمین‌های جنوبی بر تختش تکیه زند. جمشید فردای همان روز با سپاهی از غیورترین سربازانش برای شکار اهریمن عازم سرزمین‌های شمالی می‌شود و دیگر هیچ‌گاه بازنمی‌گردد. مرداس مرده است و به دستور شورا تنها فرزند و جانشینش «ضحاک» به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما صد افسوس که وجود ضحاک، آبستن پاره‌ای از تاریکیست. تاریکی وجود ضحاک بر شهر سیطره می‌یابد و جمکرد در تاریکی و ترس غوطه‌ور می‌شود. اما دگر بار چرخش ایام به گردش درمی‌آید و با رفتن جمشید کودکی در دل مردمان سرزمین «جمکرد» و در آغوش کشاورز زاده‌ای متولد می‌شود که نامش را «آفریدون» می‌گذارند…

صداپیشگان انیمیشن «آخرین داستان» عبارتند از: پرویز پرستویی (تهمورث و ارشیا)، لیلا حاتمی (شهرزاد)، حامد بهداد(ضحاک)، اکبر زنجانپور‌ (کاوه)، اشکان خطیبی (آفریدون)، باران کوثری (ماندانا)، حسن پورشیرازی (جمشید و مرداس)،شقایق فراهانی (فرانک)، ملیکا شریفی‌نیا (مادر ارمایل و گرمایل)، بانیپال شومون (روزبه)، فرح نعمتی (شهراسب)، بیتا فرهی (اهریمن)، مجید مظفری (بارمان) و زهیر یاری (آبتین).

همچنین بخوانید : معرفی انیمیشن بنیامین ; جشنواره فیلم فجر

 

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از: تهیه کننده‌: احسان رسول اف، محصول: استودیو هورخش، مجری‌های طرح: آرمان رهگذر و اشکان رهگذر، مشاور رسانه‌ای: زهرا نجفی، طراحی و ترکیب: علیرضا علویان، موسیقی: کریستف رضاعی، خواننده: شهرام ناظری، تدوین: ژینوس پدرام، عکاس: امیر عبدی، انتخاب بازیگران: تینا پاکروان، سرپرست جلوه‌های بصری: علیرضا مالمیری، سرپرست طراحی پس زمینه: رسول رضایی جو و سرپرست قلم‌گیری و رنگ: مهشاد منقش صنعتی.

92c883df-1dfe-42d2-97d6-1f5a92030473 انیمیشن آخرین داستان ; جشنواره فیلم فجر

99c22c8f-d8ec-4224-b5c7-8f4295ea9de5 انیمیشن آخرین داستان ; جشنواره فیلم فجر

ad1588ae-eed7-4b05-b2f3-8c4353f9ff90 انیمیشن آخرین داستان ; جشنواره فیلم فجر

ba18ffa5-c993-47f1-a5eb-82bee213807f انیمیشن آخرین داستان ; جشنواره فیلم فجر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا