آخرین خبر های فرهنگی و هنری کشور و جهانپیشنهادی سردبیر

روسیه نسخه متفاوتی از سریال چرنوبیل را می سازد

روسیه نسخه متفاوتی از سریال «چرنوبیل» را می سازد داستان سریال: جدال KGB و CIA بر سر نیروگاه هسته ای چرنوبیل.

کریگ مازین(خالق سریال چرنوبیل )، مردی است که این روزها به دلیل ساخت سریال چرنوبیل در شبکه اچ بی او بسیار مشهور شده است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا با کمک اطلاعات مختلف، مستندات و وقایع واقعی سریالی بسازد که هر چه بیشتر به دنیای واقعی نزدیک باشد. اما به نظر می رسد روس ها با او هم عقیده نیستند.مازین همه تلاش خود را به کار بسته تا تصویری دقیق و وحشتناک از واقعیت های دهه 1980 ارائه دهد و مطمئنا این مجموعه یکی از برجسته ترین آثار در حوزه روایت های تاریخی و یکی از بزرگترین دستاوردهای اچ بی او تا امروز است، اما به نظر می رسد روسیه این سریال را قبول ندارد چرا که نسخه ای متفاوت از سریال چرنوبیل را در دست ساخت دارد.

این هفته، مسکو تایمز گزارش داد که رسانه های مختلف کرملین از سریال چرنوبیل به عنوان “کاریکاتور” یاد کرده اند و NTV یکی از  کانالهای تلویزیونی دولتی، برنامه ریزی خود را برای ساخت فیلم یا سریال چرنوبیل آغاز کرده است. اما در این نسخه احتمالا همه چیز به آمریکا مرتبط است و قرار است به نقش سازمان سیا در مورد این حادثه پرداخته شود.

الکسی موآدوف، تولید کننده فیلم چرنوبیل  ساخت روسیه، به روزنامه “مسکو” گفت که فیلم او برپایه یک تئوری توطئه استوار است. در این فیلم آمریکایی ها به نیروگاه هسته ای چرنوبیل نفوذ کرده اند و احتمالا در انفجار این نیروگاه نیز دست داشته اند. او گفت: “بسیاری از مورخان انکار نمی کنند که در روز انفجار، عامل سرویس های دشمن در ایستگاه حضور داشته است.”

همچنین بخوانید : چرنوبیل شهر ارواح

مطمئنا، چرنوبیل ساخته مازین هیچ ارتباطی به سازمان سیا یا دخالت آمریکایی ها نخواهد داشت و حتی کوچکترین نشانه ها را محو می کند، از این رو مسکو  قرار است یک نسخه متفاوت با سریال چرنوبیل را برای مخاطبان آماده کند. مسکو به جای رداختن به زنان و مردان پرشماری که در حادثه چرنوبیل جان باخته یا آسیب دیده اند، قصد دارد روی تئوری های جاسوسی و توطئه متمرکز شود.

در نسخه روسی چرنوبیل ما شاهد یک فیلم پلیسی هیجان انگیز مبتنی بر نظریه توطئه خواهیم بود، که قهرمان آن یک افسر (کا گ ب) است که تلاش می کند تا جاسوسان آمریکایی را خنثی کند. گزارش شده که این فیلم در حال تولید است، اما هیچ سناریوی دقی تری در مورد آن منتشر نشده است. اگرچه این داستان احتمالی نیز مورد تایید قرار نگرفته اما یک چیز مشخص است. در این سناریو آمریکا برای همه چیز سرزنش می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا